Strona główna

O firmie

Oferta

Rozwiązania

Kontakt

Strefa klienta

Wyścig z czasem– jak szybko i sprawnie wprowadzić zmiany w sektorze opieki zdrowotnej 21.03.2014
Europejscy liderzy biznesowi z sektora opieki zdrowotnej (51%) przewidują, że w ciągu najbliższych trzech lat technologia będzie miała największy wpływ na modele biznesowe w ich firmach.

Obawiają się jednak, że obszary najbardziej zagrożone wprowadzaniem szybkich zmian to 1) technologia sama w sobie i co najważniejsze 2) badania i rozwój. Większość respondentów (71%) uważa, że aby ich organizacje były gotowe na przyszłość, potrzebują one szybkich zmian w ciągu najbliższych trzech lat, a aż 78% odczuwa presję zmian.

Wnioski te pochodzą z nowego raportu The Challenge of Speed przygotowanego przez the Economist Intelligence Unit, sponsorowanego przez Ricoh. Wśród respondentów z sektora opieki zdrowotnej byli pracownicy szpitali, producenci sprzętu medycznego oraz farmaceuci.

Carsten Bruhn, Executive Vice President w Ricoh Europe mówi: “Liderzy z sektora opieki zdrowotnej wiedzą, że jest jeszcze wiele do zrobienia i że muszą dokonywać szybszych zmian. eHealth- plan działań przygotowany przez Komisję Europejską mówi o wielu obszarach wymagających zmian, od praw pacjenta w transgranicznej służbie zdrowia po opłacanie zaawansowanych badań i rozwoju, aby zapewnić spójność elektronicznych systemów dokumentacji medycznej w poszczególnych krajach. Ale co powinno być zmienione najpierw?”

Raport ujawnia, że opinie liderów z sektora zdrowotnego na temat najbardziej istotnych obszarów wymagających zmiany są podzielone. Zapytani o to, w jakich przypadkach wprowadzanie zmian jest kluczowe, wymienili: usprawnienie procesów biznesowych, rekrutację nowego personelu, pozyskiwanie i utrzymywanie klientów, optymalizację łańcucha dostaw oraz adaptację nowych technologii.

Jednakże, biorąc pod uwagę oczekiwania co do przyszłych zmian w ciągu najbliższych trzech lat, najczęściej przytaczaną odpowiedzią było “usprawnienie kluczowych procesów biznesowych”. Ponadto, prawie połowa respondentów uznała, że analiza danych ma największy potencjał usprawnienia opieki zdrowotnej w ciągu najbliższych trzech lat (42% w porównaniu do 29% respondentów ze wszystkich sektorów).

Bruhn dodaje: “Usprawnienie kluczowych procesów biznesowych jest bez wątpienia punktem startowym. Pewne jest też to, że analiza danych odegra znaczącą rolę w medycynie prewencyjnej i bezpośredniej przyszłości badań i rozwoju. Liderzy z sektora zdrowotnego muszą również skupić się na digitalizacji obszernej dokumentacji pacjentów. Dzięki temu będą mieli szybszy dostęp do informacji, kiedy tylko będą jej potrzebować, mając przy tym zapewnioną ochronę poufnych dokumentów i poświęcając więcej czasu na opiekę nad pacjentem.”

Liderzy z sektora zdrowotnego podkreślają dwie główne bariery powstrzymujące ich przed przyspieszeniem w wyścigu do modernizacji tradycyjnych metod pracy i do realizacji założeń planu eHealth. Pierwszą barierą jest brak jasnego uzasadnienia biznesowego, a drugą ograniczenia czasowe specjalistów medycznych. Poza barierami szybkości, badanie ujawnia również blokady zwiększania ogólnej sprawności. Na pierwszym miejscu jest efektywne łączenie platform technologicznych, a na drugim istnienie wielu, potencjalnie sprzecznych inicjatyw.

Sektor zdrowotny stoi w obliczu przytłaczającego wyzwania, jeśli chodzi o przyspieszenie postępu cyfrowej transformacji. Jednakże, jak ukazuje to badanie, podczas gdy platformy technologiczne mają największy wpływ na modele biznesowe, liderzy z tego sektora mówią jasno, że to nie tam leżą utrudnienia i przeszkody.

Bruhn podsumowuje: „Sektor zdrowotny nie jest wstrzymywany przez brak inwestycji w odpowiednią technologię. Jak ukazuje ten raport, czynnikiem wstrzymującym są procesy stojące za technologią oraz potrzeba odpowiedniego uzasadnienia biznesowego, aby je zoptymalizować. Przy odpowiednim wsparciu można przeglądać istniejące procesy i zaprojektować plan poprawy. Umożliwi to efektywniejszą integrację istniejących już systemów IT i znaczne skrócenie czasochłonnych procedur administracyjnych. Dzięki temu, pracownicy służby zdrowia będą mieli więcej godzin każdego dnia, aby skupić się na swoich programach badawczo-rozwojowych, a w szczególności na dostarczaniu najwyższej jakości usług."